24 Aralık 2010 Cuma

Hep Çocuk Kalan Çocuklar

yeliz 19 yaşında (zeka yaşı 3), spastik, kol ve bacak kontrolü zayıf.. konuşmuyor, tuvalete gidemiyor.. kendisi de hafif zihinsel engelli olan anne, gülcan hanım soruyor:

- çevremdeki herkes kısırlaştırmamı söylüyor.. ama o benim güneşim.. anlamıyorum.. yanlış mı yapıyorum, sizce kısırlaştırmam mı gerekiyor?

ufuk 10 yaşında, otistik.. konuşmuyor.. evinin resmini çizmesi isteniyor (aile ilişkilerini değerlendirmek üzere).. tek kardeş.. resimdeki tek çocuk resmi tüm nesnelerden uzakta köşeye yakın.. "bu ufuk mu yoksa, ne kadar da güzelmiş ufuk" denildiğinde ufuk pastel boya kutusundan siyah boyayı alıp çocuk yok oluncaya kadar üzerini boyuyor..

sevda 17 yaşında (6 yaş).. masallar yazıyor, drama ve müzikte yetenekli.. nasıl bir hayat istiyorsun denildiğinde, üniversitede psikoloji bölümünü okumak istediğini söylüyor..

sinan, 13 yaşında.. epilepsi.. son 5 yıldır nöbet geçirmiyor.. akademik gelişimi normal gelişim gösteren çocuklara yakın.. yakın zamanda geçirdiği krizde 3 yıl içerisinde öğrendiği tüm bilgiler belleğinden silindi..

yılmaz, 17 yaşında (10 yaş).. sevgilim olsun istiyorum dediğinde soruluyor, neden bir sevgilin olsun istiyorsun? cevap veriyor:

- onunla gezmek, dolaşmak, eğlenmek istiyorum.. ama en çok bir şeyler paylaşmak istiyorum.. hayatımda konuşabileceğim birisi olsun istiyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder